Vanaf 1 juni 2023 worden de acceptgiro’s die naar de bank worden gezonden niet meer verwerkt. Dit betekent dat grote groepen donateurs op een andere manier moeten gaan geven aan goede doelen; bijvoorbeeld door zelf overmaken via internetbankieren of door het scannen van de IDEAL QR-code of Tikkie.
Hoe zorgen we ervoor dat alle donateurs na 1 juni 2023 op de voor hen vertrouwde manier kunnen blijven geven aan hun vaste goede doelen?
Speciaal voor deze groep donateurs hebben we in samenwerking met onze vaste datapartner CDDN, specialist in data en dataprocessen, Paypen® ontwikkeld. Paypen®, eenvoudig betalen met je pen. Hiermee verandert er voor de donateurs bijna niets! Ze ontvangen een eenmalige donatiekaart, vullen het bedrag in en zetten hun handtekening. Doen deze kaart in de retourenvelop en sturen hem op. Het enige verschil is dat de kaart niet naar hun bank gaat maar naar een centraal antwoordnummer waar de eenmalige donatiekaarten verwerkt worden.
Scannen, controleren en valideren; minimale storneringen. De eenmalige donatiekaart wordt ontvangen, gescand en gecontroleerd. Doordat wij dit samen met onze datapartner CDDN hebben ontwikkeld, kunnen we de ingestuurde kaarten valideren; klopt het ingevulde rekeningnummer en komt de naamstelling met rekeningnummer overeen.
Nadat de kaarten zijn verwerkt wordt er een incassobestand klaar gezet in het downloadportal. Het goede doel biedt dit bestand vervolgens aan bij hun bank voor een incassorun. Omdat de rekeningnummers en tenaamstelling zijn gecontroleerd zal het aantal storneringen minimaal zijn.
Verrijking van uw database; het voordeel van de eenmalige donatiekaart Op deze eenmalige donatiekaart kunnen we naast de donatie ook nog meer informatie vragen, zoals bijvoorbeeld een telefoonnummer en e-mail adres. Onze datapartner kan deze extra data ook controleren en valideren bij de verwerking van de kaarten.
Uit onderzoek is gebleken dat ca. 10% van de donateurs bereid is om naast de donatie ook deze gegevens in te vullen, waarmee dan uw database verrijkt kan worden.
Uw data in vertrouwde handen Omdat Paypen® is ontwikkeld door onze vaste datapartner CDDN kunnen we ook de andere diensten gemakkelijk koppelen, zoals de postretourverwerking en mailbaarheidscheck. Vooraf controleren we de adressen die gemaild gaan worden of deze actueel zijn, om daarmee zo gericht en efficiënt mogelijk te mailen. CDDN beschikt over alle ISO certificaten, zodat uw data in vertrouwde handen is.
Paypen® is vanaf 1 juli 2022 live, dus voor uw volgende mailing kunnen we alle eenmalige donaties verwerken!
Graag maken we een afspraak om een demonstratie te geven. Nieuwsgierig, kijk alvast op http://paypen.nl